7 Krokov k spokojnosti zákazníka a k úspechu vášho salónu

Vieme, ako sa zákazník v jednotlivých krokoch návštevy kaderníctva cíti, a preto vám prinášame tipy a rady, ako by mal váš salón vyzerať a ako v konkrétnych krokoch k zákazníkovi pristupovať, aby sa tu cítil dobre, a aby všetky zmeny mali zároveň reálny dopad na vaše podnikanie.

PRILÁKAJ MA : FYZICKÝ A DIGITÁLNY VÝKLAD

Ako do salóna prilákať nové zákazníčky a zvýšiť si tak svoje príjmy? Pri fyzickom výklade, či už je váš salón na ulici, alebo na poschodí, to platí takisto – jasné označenie KADERNÍCTVO, vystavený cenník základných služieb a logo značky, s ktorou pracujete. TIP: Jednotlivé elementy, ako rámy alebo polepy, môžete získať v Matrix Klube. Digitálnym výkladom pre váš salón je váš Facebook, webová stránka alebo prezentácia v službe Moja fi rma na Google. Tento typ výkladu by mal mať každý salón a jeho výhodou je, že je takmer zadarmo. Prezentujte tu svoju prácu, cenník, fotky salóna a kontakt. TIP: Využite materiály k jednotlivým novinkám umiestnené na MAXovi, ktoré si môžete stiahnuť a pridať na váš Facebook.

PRIVÍTAJ MA: RECEPCIA A ČAKACIA ZÓNA

Privítajte vaše klientky s potešením ako najlepších priateľov a nenechávajte ich bez povšimnutia. Nezabúdajte tiež na svoje predstavovanie sa v telefóne, napr.: „Dobrý deň, salón Matrix, pri telefóne Veronika.“ Majte v salóne vystavené všetko, čo môže klientovi pomôcť pri hľadaní inšpirácie – módne a lifestylové časopisy. Podporte zvedavosť zákazníkov, napr. rozmiestnením produktov na testovanie, vystavte si menu služieb. Tým zvýšite interakciu medzi vami a klientmi a pomôžete podporiť predaj služieb i produktov. Do čakacej zóny dajte karafu s vodou a poháre.

OHROM MA : KONZULTÁCIA – DIAGNOSTIKA

Ohromte klientov pomocou dokonalej konzultácie ich vysnívaného štýlu a povedzte im výsledky diagnostiky, teda v akom stave sú ich vlasy a vlasová pokožka. Komunikujte z očí do očí, odsúhlaste si, čo budete robiť a či má na to klientka dostatok času a súhlasí s cenou navrhovanej služby. Používajte inšpiračné materiály a vzorkovnicu. Tu máte možnosť zvýšiť útratu klientky vďaka ponuke služieb, ktoré jej môžete odporučiť.

ZRELAXUJ MA: UMÝVACIA ZÓNA COLOR BAR

Pri umývacích boxoch si vystavte vaše technické šampóny a masky a prezentujte tak svoju odbornosť vďaka rozmanitosti starostlivostí, ktoré vyberáte klientovi na mieru. Udržiavajte umývacie boxy čisté a snažte sa tu vytvoriť relaxačnú atmosféru napríklad aj vďaka masáži hlavy. TIP: Majte TOP 5 šampónov aj v technickej veľkosti. Pokiaľ si ich klienti vyskúšajú už počas umytia, máte šancu, že si klient kúpi produkt domov. Color Bar – vystavte v salóne viditeľne vaše farby a demonštrujte tak svoju profesionalitu. Klienti zároveň ocenia vašu transparentnosť pri miešaní farieb, na ktoré vidia. Tak zviditeľnenie farieb, ako aj šampónov a služieb, má priamy dopad na predaj týchto služieb. TIP: Upozornite na novú službu a využite stojančeky A4, ktoré nájdete v Klube Matrix, a umiestite ich na viditeľné miesto v salóne.

OBJAV MA : OBSLUHY

Objavte krásu klientok počas strihu a stylingu pri vašich obsluhách. Rozprávajte sa o tom, čo a ako budete robiť, aké produkty použijete, akým spôsobom a prečo. Venujte pozornosť maľbe stien okolo obslúh, aby neskresľovala podanie farieb. Vyhnite sa červenej, zelenej, žltej, fi alovej alebo ďalším sýtym farbám. Biela je najlepšou voľbou. Tiež sa venujte osvetleniu a zvoľte také, ktoré bude najviac pripomínať denné svetlo. TIP: Viac informácií o maľbe na steny a osvetlení salóna si môžete stiahnuť v MAXovi.

PODPOR MA: PREDAJNÁ ZÓNA

Zaujímavé vystavenie produktov a ich označenie viditeľnou cenovkou je základným krokom pre váš na úspešný predaj. Nájdite v salóne miesto, kde budete vždy prezentovať novinky, alebo stojanček s TOP 5 produktmi, ktoré riešia najčastejšie problémy klientok. Nezabúdajte, že samotné predajné miesto nestačí na úspešný predaj. Je to proces, ktorý sa vyvíja v priebehu celej návštevy, pokiaľ klientke spomeniete produkty na starostlivosť, ktoré budete používať už počas diagnostiky, následne ich spomeniete pri umývacích boxoch a pri obsluhách, vysvetlíte jej, ako a prečo aplikujete rôzne druhy stylingu, vaša šanca na predaj bude veľmi vysoká.

MYSLI NA MŇA: RECEPCIA A ONLINE

Priateľsky sa rozlúčte so svojím klientom a dohodnite si ďalšiu návštevu. Využite napríklad objednávkové kartičky alebo knihu na rezerváciu. Nezabudnite upozorniť na prípadné udalosti vo vašom salóne. Pripomeňte im tiež, kde všade môžu váš salón objaviť na sociálnych sieťach a kde sa môžu do ďalšej návštevy inšpirovať trendmi či ďalšími informáciami, ktoré tu zverejňujete.